Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää siitä, kuinka voimme auttaa yritystäsi?

Nimi (pakollinen)

Sähköposti (pakollinen)

Aihe

Viesti

Sign up to our newsletter

Verkko-, vähittäis- ja tukkukauppa

Ymmärtämällä asiakkaidesi ostokäyttäytymistä ja tuotteiden ominaisuuksia Optilon voi auttaa sinua luomaan tehokkaimmat kampanjat, varmistamaan tuotteiden saatavuuden, parantamaan marginaaleja ja kasvattamaan myyntiä.

Tänä päivänä tuotteesi hinnat ja saatavuus ovat helposti vertailtavissa globaaleihin kilpailijoihin yhdellä hiirenklikkauksella. Riippumatta siitä, toimiiko liikkeesi verkko-, monikanava-, vähittäis- tai tukkukauppana, kilpailu on kovaa. Asiakkaasi odottavat nopeaa toimitusta kaikilla maantieteellisillä alueilla – mahdollisimman edulliseen hintaan. Sinun täytyy kyetä tarjoamaan ainutlaatuinen asiakaskokemus samalla kun esittelet ja nostat esiin tuotteita sekä parannat jatkuvasti yrityksesi hakukonenäkyvyyttä. Käytettävissä on loppujen lopuksi valtava määrä tietoa, joka voi auttaa sinua, mutta kysymys kuuluu: miten? Tässä tilanteessa asia on helppo nähdä mahdottomana, mikä saattaa pitääkin paikkansa, mikäli et ole valmis ottamaan käyttöön uusia työtapoja.

Optilon on erikoistunut auttamaan sinua datan muuttamisessa hyödylliseksi tiedoksi päätöksenteossa. Yhdistämme kokemuksemme osaamiseesi sekä standardisovelluksiin, ja analysoimme ja optimoimme logistiikkaketjusi. Tämä tarkoittaa, että pystymme auttamaan sinua ymmärtämään tulevaa kysyntää ja myynnin lisäämiseen tarvittavia toimenpiteitä. Lisäksi optimoimme varastotasoja, mikä takaa tuotteiden hyvän saatavuuden.

Kun keskityt myynnin lisäämiseen, hankimme sinulle seuraavat tiedot:

  • Millä kampanjatyypeillä, kuten alennuksilla, mainonnalla ja lisänäkyvyydellä on todellinen vaikutus myyntiin ja missä määrin?
  • Kuinka näitä pitäisi yhdistellä tulevaisuudessa, jotta myynti saataisi kasvamaan eri asiakasryhmissä ja kuinka suurta myynnin kasvua voidaan odottaa?
  • Mitä tuotteita ja palveluita yksittäiselle asiakkaalle tulisi tarjota asiakaskokemuksen parantamiseksi?

Näissä tapauksissa käsittelemme suurta määrää dataa. Ratkaisumme hyödyntävät edistynyttä analyysiä, joka löytää ihmisille näkymättömiä yhteyksiä. Analyysin tuloksia voidaan hyödyntää tulevia kampanjoita, kanta-asiakasohjelmia ja uutiskirjeitä suunniteltaessa. Marginaalien parantamiseksi käytämme keinoja ymmärtääksemme kysynnän vaihteluja. Nämä eroavat perinteisistä keinoista, kuten ABC-luokittelusta. Koska prosessimme on täysin automatisoitu, sopii se erinomaisesti yrityksille, joilla on suuria eroja tuotevalikoimassa tai suurta hajontaa tarjonnassa. Erityisen sopiva se on, jos yrityksen tuotemäärä on suuri, kysynnässä on paljon hajontaa tai tuotesykli on lyhyt. Prosessimme avulla tunnistamme, millaisen varmuusvarastotason tarvitset taataksesi tuotteiden saatavuuden pienimmällä mahdollisella kustannuksella.

Jos halua lisätietoa, voit lukea lisää palvelutason optimoinnista.

Lue myös artikkelimme ”Kaupan korkeat saatavuusvaatimukset”.

Haluatko tietää enemmän meidän palveluista kaupan alan yrityksille?

Ota yhteyttä Henrik Nyman +358503672361 tai henrik.nyman@optilon.fi.

Jaa