Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää siitä, kuinka voimme auttaa yritystäsi?

Nimi (pakollinen)

Sähköposti (pakollinen)

Aihe

Viesti

Sign up to our newsletter

Greenfield-analyysi

Greenfield-analyysi tarkoittaa asiakkaan maantieteellisen sijainnin ja kysyntävolyymien huomioimista jakelukeskuksen sopivan maantieteellisen sijainnin löytymiseksi.

Tätä voidaan lähestyä kahdella eri tavalla: Center of Gravity Greenfield Formulation (painopisteeseen perustuva laadinta) ja Service Based Greenfield Formulation (palveluun perustuva laadinta). Service Based Greenfield Formulation sallii mallin määrittää vastaukset kysymyksiin “kuinka monta?” ja “missä?” asiakkaan sijaintiin ja palvelutarpeeseen pohjautuen. Palvelupohjaisella määrittelyllä voidaan saada strategista etua palvelun toimitukseen ja sijaintiin. Tavoitteena on varustaa suurin mahdollinen määrä asiakkaita tai suurin kysyntä pienimmällä määrällä toimituspisteitä määritellyn palvelu- ja etäisyystavoiteryhmän sisällä.

Kun uusi sijaintivaihtoehto on määritelty yhden tai molempien lähestymistapojen avulla, voidaan yksityiskohtaisempi verkostomalli luoda lisäämällä lisäkuluelementtejä, kapasiteettia ja rajoitteita. Lisäksi voidaan yksityiskohtainen reittioptimointi ja/tai varasto-optimointi ottaa käyttöön kolmantena osana varmistamaan, että uusi toimitusketju toimii, kuten on suunniteltu.

Greenfield-analyysin esimerkkikysymyksiä:

  • Kuinka monta jakelukeskusta tarvitaan palvelutasomme saavuttamiseen?
  • Minne jakelukeskukset tulisi sijoittaa kustannusten minimoimiseksi?
  • Mitkä asiakkaat palvellaan kustakin jakelukeskuksesta?

Haluatko tietää enemmän meidän tarjonnasta?

Ota yhteyttä Optilonin myyntipäällikköön Jens Stenquistiin
+46 709 379 285 tai jens.stenquist@optilon.se (ruotsi/englanti).

Jaa