Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää siitä, kuinka voimme auttaa yritystäsi?

Nimi (pakollinen)

Sähköposti (pakollinen)

Aihe

Viesti

Sign up to our newsletter

Demand sensing

Demand Sensing tarkoittaa jokaisen tuotteen kysynnän erityispiirteiden ymmärtämistä ja siihen pohjautuu myös uudenaikainen ja ainutlaatuinen käsitteemme varastonohjauksesta.

Demand Sensingin ytimenä on pääsy asiakaskäyttäytymisen yksityiskohtiin ja sen analysointi matemaattisten algoritmien avulla, jolloin piilossa olevat mallit ja suuntaukset voidaan havaita. Kysyntähistoriaa, kuten asiakas- ja kanavatietoja, käytetään kysynnän suuntausten tunnistamisessa. Se antaa myös hienosäätöisiä varoituksia mahdollisista ongelmista, ja pienentää suunnitelmien ja todellisuuden välistä kuilua toimitusketjussasi. Mitä nopeammin poikkeamat tunnistetaan, sitä nopeammin ja viisaammin yritys voi toimia.

Demand sensing tarjoaa päivittäisen kysyntähistorian, arvioi nopeasti kysynnässä tapahtuvat muutokset verrattuna kiinteisiin kysyntämalleihin ja arvioi niiden tilastollisen merkityksen. Demand sensing muuttaa automaattisesti lyhyen tähtäimen ennustetta todennäköisyyspohjaisen mallintamisen ja ennakoivan analysoinnin avulla.

Kysyntähistoria, jota demand sensingissä voidaan käyttää, sisältää esimerkiksi:

  • Seuraava toimitusketjusi solmukohta, esim. jakelukeskus tai varastopaikka.
  • Sitä seuraavat solmukohdat, kuten liiketoiminnan POS-data, mahdollistaa lisääntyneen toimitusketjun mallintamisen ja hallinnan.
  • Edistyneemmät big datan jäsentymättömät lähteet demand signal repositories (DSR) -alueella, jotka sisältävät esim. makrotaloudelliset suuntaukset, sosiaalisen median, tai asiakkaiden nettiostokäyttäytymisen.

 

Haluatko tietää enemmän Demand sensingistä?

Ota yhteyttä Optilonin myyntipäällikköön Jens Stenquistiin
+46 709 379 285 tai jens.stenquist@optilon.se (ruotsi/englanti).

Jaa